شعر سعدی در مورد عشق

در این مطلب از سایت انسان شاد برای شما عزیزان گلچینی از اشعار سعدی درباره عشق را فراهم آورده ایم.

اشعار عاشقانه و بسیار زیبا در سایت انسان شاد

اشعار سعدی درباره عشق,اشعار سعدی,سعدی,شعر عاشقانه سعدی,شعر سعدی درباره عشق,شعر سعدی

اشعار سعدی درباره عشق,اشعار سعدی,سعدی,شعر عاشقانه سعدی,شعر سعدی درباره عشق,شعر سعدی

چرا دل به تو دادم

من چرا دل به تو دادم که دلم می شکنی

یا چه کردم که نگه باز به من می نکنی

دلو جانم به تو مشغول و نظر بر چپ وراست

تا حریفان ندانند که تو منظور منی

دیگران چون بروند از نظر از دل بروند

تو چنان در دل من رفته که جان در بدنی

تو بدین نعت و صفت گر  خرامی در باغ

باغبان بیند و گوید که تو سرو چمنی

اشعار سعدی درباره عشق

تو خواهی ماند…

مرا خود با تو سری در میان هست

وگرنه روی زیبا در جهان هست

وجدی دارم از مهرت گدازان

وجودم رفت و مهرت همچنان هست

مبر،ظن کز سرم سودای عشقت

رود تا بر زمینم استخوان هست

اگر پیشم نشینی دل نشانی

وگر غایب شوی در دل نشان هست

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.