کوتول

کوتول

کوتول

کوتول

کوتول

قرص پاراستامول

قرص پاراستامول ,قرص پاراستامول خارجی,قرص پاراستامول در بارداری,در مورد قرص پاراستامول,کاربرد قرص پاراستامول,قرص جوشان پاراستامول,قیمت قرص پاراستامول,عوارض جانبی قرص پاراستامول,خرید قرص پاراستامول,قرص پاراستامول ۵۰۰

قرص پاراستامول

توضیحاتی در مورد قرص پاراستامول

پاراستامول اقدامات ضد درد و ضد تب-شبیه به آسپرین است و از این رو جایگزین مناسب برای بیماران حساس به آسپرین است. برای تسکین خفیف تا متوسط درد و تب شرایط، به عنوان مثال سردرد، دندان درد، سرماخوردگی، آنفولانزا، درد روماتیسمی و ژنیکولوژیک.در این مطلب از سایت جسارت به کاربرد و عوارض جانبی قرص پاراستامول 500 خارجی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.توجه داشته باشید که  برای تسکین کمردرد (LBP)، داروی ضددردی که گزینه نخست تجویز است و بیش از سایر داروها توصیه می‌شود، پاراستامول (استامینوفن) است. با این حال، اثربخشی پاراستامول در درمان LBP در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 

نام های تجاری قرص پاراستامول

جالب است بدانید که نام های تجاری که برای قرص پاراستامول است آلودون، کالپول، هدکس، پانادول و… می باشد. یکی از قرصهای ضد درد است که عوارض کمتری را نسبت به قرص آسپرین و سایر داروهای ضد درد دارد.

مزایای قرص پاراستامول

از مزایای این قرص این است که حالت دل بهم خوردگی و خونریزی را در معده به وجود نمی آورد به طوریکه حتی تمام مبتلایان به خونریزی و زخم معده هم می توانند از آن به جای آسپرین استفاده کنند. از مزایای دیگر داروی پاراستامول این است که از دارو های ضد درد و ضد مخدر می باشد. و اگر از داروهای ضد انعقاد استفاده می کنید با خبال راحت می توانید از این دارو مصرف نمایید. از عوارض جانبی این قرص که بر اثر مصرف زیاد ممکن است به وجود بیاید آسیب رساندن به کلیه و کبد می باشد که می تواند مشکلات جدی را برای آن عضوها پیش بیاورد. همین طور مصرف زیاد پاراستامول در کنار نوشیدن الکل نیز برای بدن سمی و خطرناک است. که در بدن سمی مهلک تولید می کند. پاراستامول برای خانم های شیرده بی خطر است. این دارو به صورت قرص، شیاف، کپسول و مایع است.

موارد مصرف قرص پاراستامول

این دارو که جزء داروهای قابل نگهداری در خانه می باشد برای تسکین و کاهش درد و تب مورد استفاده قرار می گیرد. ضمناً برای بچه ها به همان اندازه بزرگسالان، مفید می باشد و تأثیردارد. از فواید این دارو این است که موجب دردهای شکمی نمی شود و سبب خونریزی داخلی نمی گردد. لذا برای افرادی که از زخم گوارشی رنج می برند و یا کسانیکه مصرف آسپرین برایشان ضرر دارد،‌ بسیار مفید و سودمند می باشد. البته باید توجه داشت که مصرف این دارو در دوز بالا خطرناک است موجب آسیب های کبدی گردد.

مشخصات قرص پاراستامول

استامینوفن در انگلیسی: Acetaminophen یا پاراستامول (Paracetamol) رده درمانی: داروهای مسکن اشکال دارویی: قطره، قرص، شربت و شیاف که عمدتاً به صورت قرص هست استامینوفن دارویی مسکن و تب‌بُر است که بطور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • حامد ولی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی